Häxans Laxröra

Jag gillar verkligen olika röror!
Jag tycker röror är helt fantastiska. lätta att göra och perfekta att lägga på en smörgås o ha som mellanmål eller fika.
Här  kommer nu en laxröra som jag hittat på och som går jätte snabbt att göra.
Denna röra går utmärkt att ha till bakad potatis eller till småsnittar.



Detta behövs:
ca 2½ dl creme fraiche
1 röd lök
1-2 tsk dijon senap
Gravadlax
dill


Ta fram en skål och ha ner creme fraichen.
klicka i dijon senap, finhacka löken och ha i den med och rör sedan om.


Jag tog ett litet paket m gravad lax så där låg 3 skivor vilket jag tycker är jätte bra för denna röra.
Skär laxen i bitar och ha i. Rör om ordentligt.
Klipp eller hacka sedan dillen och ha i röran.
Smaka av. Man kan nu tillsätta mera dijon senap om man vill ha det lite starkare.


När du är nöjd med röran ställ in den en liten stund i kylen (20-30 min) så röran får stelna lite annars blir den lätt rinnig.
Gott som sagt sen att ha till macka, bara ta tex en baguette,skär upp den och bre på lite smör, ha eventuellt i lite sallad o fyll sedan på med röra.
(jag brukar sedan toppa m lite dill)

Nu är det bara att hugga in! :)
/Häxan

Kommentarer
Postat av: Sabina

Åååå jag önskar att det fanns creme fraiche gjord på soja eller havre :/ min mage klarar inte ens av den laktosfria så det där kan jag inte göra ><

2011-01-19 @ 14:52:28
URL: http://sabinabakar.blogg.se/
Postat av: Häxan

Åh, va synd att det inte finns! Hoppas verkligen att de kan komma på nått sådant snart så du med kan få njuta av detta.

Kramar/Jeanette

2011-01-19 @ 17:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0