Omelett med grönsaker, krasse och fetaost

Omelett tycker jag är fantastiskt gott.
Omelett kan man verkligen variera o ha i en hel del gott.
denn gång gjorde jag en omelett med pujo och rödlök som jag sedan toppade med krossade linfrön, smörgåskrasse och feta ost.



Detta behövs till 1 portion.

1 ägg
ca ½ dl mjölk
Rödlök
purjolök
salt
peppar
smör att steka i

   

Skär upp grönsakerna i små bitar o lägg åt sidan.
ta fram en skål och vispa upp ägget, tills ätt mjölken, salt och vitpeppar rör om och ha sedan i grönsakerna.

   

Ta fram en stekpanna och låt den bli varm. (eftersom detta är för 1 pers tog jag en äggstekpanna)
När pannan e varm ha i smöret, låt det smälta och ha sedan i äggmassan.
ta en visp o vispa runt lite lätt i pannan så omelleten kan stelna mer o mer.



När omeletten börjar stelna till tar jag en stek spade o lyfter kanten lite försiktigt för att se om den fått en fin stekyta undertill.

    

När undersidan börjat få färg ta då fram en tallrik lägg den över stekpannan och vänd snabbt så att omeletten hamnar på talltiken.
Lägg sedan övet omeletten igen i stekpannan så att stekytan hamnar uppåt så du kan steka den andra sidan.

   

Jag tycker omelett är perfekt till matlåda. Dock så gjorde jag 2 små omeletter till min matlåda.
Jag toppade sedan med krossade linfrön, fetaost och smörgåskrasse :)



Jätte gott att ha lite knäcke bröd till med tex kryddost.



Härligt god omelett med rödlök och purjo.
Toppat med krossade linfrön, fetaost och smörgåskrasse.

/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0