Kokta majskolvar

Hösten är här! :)
På hösten när jag och min man besöker marknader brukar jag passa på att köpa förska majskolvar för att sedan koka i salt och äta med smör.
Det är ju såååååå underbart gott!!! :)
Det är även otroligt lätt att göra och går oerhört snabbt!



Detta behövs:

Färska skalade majskolvar
Fling salt
Vatten att koka majsen i.
Smör


Ta fram en stor kastrull, fyll den m vatten och ha i en näve flingsalt.
Låt vattnet koka upp och ha i majskolvarna.
Låt de koka ca 6-7 min om de är mindre om de är större låt de koka 7-8 min.


När de kokat sin tid är det bara att trycka i små majspiggar eller vad man ska kalla de för. :)


Sen är det bara att klicka ut lite smör på tallriken, rulla majskolven i smöret o mumsa i sig! :D
Underbart gott!!! :D
/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0