Greve´kotletter

Att kolla i gamla kokböcker är verkligen kul! :)

Kollade i denna gamla kokbok från 1977 o hittade detta intressanta o goda recept på greve´kotletter.




Detta behövs:





   

Jag valde karre´och att krydda köttet först m salt o peppar o trycka in kryddorna i köttet.
Sen hade vi inga vanliga tomater hemma så jag tog körsbärstomater som jag skar ner i små bitar.

   

Sen så stekte jag upp kötet, så det  blev genom stekt o fick en fin stek yta.
Så drog jag av stekpannan från spisen

   

Så la jag på tomatbitarna och la på ost skivor.
Tyvär så har jag inget lock till min stekpanna men min favvo stekpanna är en gjutgärnspanna med stålhandtag så jag kunde istället slänga in den i ugnen en stund.
Jag valde 225 grader mitt i ugnen o lät den stå inne tills att osten hade smält.



När det var klart toppade jag med lite paprika pulver som i receptet.



Till detta hade vi kokt potatis och sallad som receptet föreslår och det var verkligen underbart gott!
Denna rätt kommer garanterat att lagas igen! :)
Som vanligt.... enkelt snabbt och gott! ;)

Ps jag fotar allt själv till min blogg undertiden som jag lagar till allt, detta gör att jag inte alltid hinner med att fota alla moment. :)
/Häxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0