Wokad curry kyckling

Har knappt bloggat nått år 2012...... 
Men nu kommer jag i allafall med en av mina egna recept! :)


Ni som följt mig ett tag vet ju att jag inte gör "ordentliga" recept men ni ska iallafall få veta vad jag använt och hur jag gjorde. :)
 
Detta behövs:
 
olivollja
vitlök
kycklingfilé
stark curry
tandori krydda
peppar mix
salt
paprika 
pujolök
morötter
 
   
 
Jag hälde upp lite olivolja i en wokpanna har man inte det går det bra med en traktör panna, faktiskt en vanlig stekpanna med.
Jag krossade vitlöksklyftorna med sidan av kniven då lossar skalet lättare.
 
  

När vitlöksklyftorna är skalade hackar jag dem med en kniv.
Vissa rätter tycker jag att vitlöken ger en annan smak när den e hackad istället för pressad.
 
   
 
jag sköljde sedan av kycklingfileérna och skar upp dem i bitar.
Så värmde jag upp woken, när den var varm hälde jag i vitlöken o lär det bara fräsa upp några sekunder under omrörning sedan hade jag i i kyckling birana och rörde om.
 
   

Undertiden som kycklingen fräser upp passar jag på att tvätta o skära upp grönsakerna.
 
   
 
när kycklingen fått färg  har jag i stark curry och tandori, blandar om och har i en liten skvätt vatten.
Detta får putta ca 10 min.

Du kan nu sätta på lite ris om du vill ha det till. :)
 
   
 
Sedan har jag i lite peppar mix.
Så smakar jag av o saltar lite om det behövs.
Efterdet hade jag i grönsakerna o rörde om. 
Jag vill ha grönsakerna krispiga så jag låter dem bara bli lite varma.
Så skar jag av igen för att se så att det verkligen är bra kryddat.
 
 
Så är det bara vänta lite att riset blir klart....
 
 
 
Så är det bara att hugga in o njuta.
Enkelt, snabbt och gott ;)

Ps: jag fotar allt själv till min blogg undertiden som jag lagar maten.
Detta gör att jag inte alltid hinner med att fota alla moment men gör så gott jag kan
Mvh Jeanette/ Häxan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0